Η χρηματοδότησή του γίνεται εξ’ ολοκλήρου από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου και δεν θα κοστίσει ούτε ένα ευρώ στο Δήμο Ερμιονίδας και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας.
Η Κοιλάδα και ο Δήμος Ερμιονίδας, θα αποκτήσουν άμεση και πολύ σύντομη σύνδεση με την Αθήνα και με τις υπόλοιπες νησιωτικές, παραθαλάσσιες, παραλίμνιες και ηπειρωτικές περιοχές της Ελλάδας που διαθέτουν υδατοδρόμια και αεροδρόμια.
Το υδροπλάνο είναι ένα ευέλικτο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσον μεταφοράς, μικρού όγκου, το οποίο συνυπάρχει αρμονικά με πλοία, ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, αλιευτικά κ.α.
Δεν προκαλεί κυματισμό και ρύπανση στο περιβάλλον, ενώ δεν υπάρχει όχληση λόγω του χαμηλού θορύβου του κινητήρα του.
Τα υδροπλάνα είναι αμφίβια, δηλαδή προσθαλασσώνονται στους υδατοδιαδρόμους και προσγειώνονται στα αεροδρόμια, ενώ δεν εκτελούν νυχτερινές πτήσης.
Είναι δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες (Καναδά, Αμερική, Μαλδίβες) και αποδείχθηκε πλέον στην πράξη, κατά την πενταετή δοκιμαστική λειτουργία τους κυρίως στο Ιόνιο, ότι μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή χαμηλού κόστους, κυρίως για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές.
Με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία, δύνανται να εκτελούν αρκετά είδη πτήσεων, όπως τακτικές επιβατικές, έκτακτες επιβατικές, περιηγητικές, φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, τύπος, δέματα, κ.λ.π), νοσοκομειακές, έρευνας, διάσωσης και πυρόσβεσης.
Σήμερα στην Ελλάδα έχουν αδειοδοτηθεί αρκετά υδατοδρόμια (Κέρκυρα, Παξοί, Καλαμάτα, Πάτρα, Ρέθυμνο κ.λ.π.) και ήδη έχουν κατασκευαστεί σε κάποια από αυτά οι εγκαταστάσεις τους, ενώ πολλές περιοχές της χώρας βρίσκονται στην διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων (Ναύπλιο, Γύθειο, Μονεμβασία, Ζάκυνθος, Λαύριο, Καβάλα,Σποράδες, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα κ.λ.π.).
Στην περίπτωση του υδατοδρομίου της Κοιλάδας η προσθαλάσσωση και η αποθαλάσσωση των υδροπλάνων θα γίνεται σε δύο υδάτινους διαδρόμους οι οποίοι έχουν οριστεί έξω από τον Άγιο Νικόλαο, δηλαδή μακριά από το λιμάνι του χωριού.
Στη συνέχεια θα πλέουν χωρίς κυματισμό και με ελάχιστο θόρυβο μέχρι το σημείο χωροθέτησης των εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου στο βορειοδυτικό σημείο της ιχθυόσκαλας, όπου θα αποβιβάζουν και θα επιβιβάζουν τους επιβάτες.
Οι εν λόγω εγκαταστάσεις είναι πολύ ήπιες κατασκευές και περιλαμβάνουν μία πλωτή προβλήτα πλάτους 4 μέτρων και μήκους 12 μέτρων και έναν οικίσκο 64,2 m2.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη προβλήτα θα προστατεύει την ιχθυόσκαλα και το λιμάνι της Κοιλάδας από τους δυτικούς και τους βορειοδυτικούς ανέμους.
Επίσης, η Κοινότητα θα έχει έσοδα από τα εισιτήρια των υδροπλάνων και την λειτουργία του υδατοδρομίου, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για την χρηματοδότηση έργων αποκλειστικά στην Κοιλάδα.
Η κατασκευή του Υδατοδρομίου Κοιλάδας βρίσκεται πλέον στο στάδιο της έκδοσης της άδειας ίδρυσης, αφού προηγήθηκαν δύο χρόνια δημόσιας διαβούλευσης και πλήρους ενημέρωσης των κατοίκων, της τοπικής κοινωνίας και των εμπλεκόμενων φορέων.
Ψηφίστηκαν οι σχετικές αποφάσεις από τον Δήμο Ερμιονίδας, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, οι οποίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα “Διαύγεια” και εκδόθηκαν ενημερωτικά Δελτία Τύπου από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τον Δήμο Ερμιονίδας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας, σχετικά με το θέμα.
Συγκεκριμένα, πριν από δύο χρόνια έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Κρανιδίου αναλυτική ενημέρωση των Δημοτικών Συμβούλων σχετικά με την λειτουργία υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων στον Δήμο Ερμιονίδας, από εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό.
Στις 24 Ιουλίου 2023, το Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας με την υπ’ αριθμ. 168/2023 απόφασή του (ΑΔΑ: 9Κ6ΚΩΡΡ-3ΡΞ), ενέκρινε ομόφωνα την Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Ερμιονίδας για την δημιουργία και την υποβολή φακέλου για την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου στον λιμένα Κοιλάδας.
Η εν λόγω απόφαση είναι ομόφωνη και ψηφίστηκε από όλους τους παρόντες δημοτικούς συμβούλους της τότε αντιπολίτευσης, οι οποίοι στην συνέχεια ήταν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι με δημοτικές παρατάξεις της σημερινής αντιπολίτευσης.
Να σημειωθεί ότι όλοι οι απόντες δημοτικοί σύμβουλοι της τότε αντιπολίτευσης ήταν πλήρως ενημερωμένοι για την ίδρυση του υδατοδρομίου Κοιλάδας, αφού ήδη είχαν λάβει με e-mail την εισήγηση του θέματος, ενώ η συγκεκριμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν μικτή, δηλαδή γινόταν και δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως.
Οπότε ήταν πολύ εύκολο για όποιον δημοτικό σύμβουλο επιθυμούσε να εκφράσει τυχόν αντιρρήσεις για το θέμα, να συνδεθεί εξ’ αποστάσεως και να συμμετάσχει στην εν λόγω συνεδρίαση.
Όσοι λοιπόν επέλεξαν να απέχουν, είναι φανερό ότι δεν είχαν καμία αντίρρηση για την κατασκευή του υδατοδρομίου Κοιλάδας.
Στην συνέχεια, στις 27 Ιουλίου 2023 το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας με την υπ’ αριθμ. 71/2023 απόφασή του (ΑΔΑ: 6ΦΨΛΟΛΘΛ-ΓΑ9), ενέκρινε ομόφωνα την Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Ερμιονίδας για την δημιουργία και την υποβολή φακέλου για την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου στον λιμένα Κοιλάδας .
Στις 29 Αυγούστου 2023, με την υπ’ αριθ. 62/2023 απόφαση (ΑΔΑ:9ΚΓΟΟΡΡΡ-8ΡΚ) του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Πελοποννήσου, ανατέθηκε ομόφωνα στην εταιρεία “Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε”, η μελέτη για την δημιουργία και την υποβολή του φακέλου για την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου στον λιμένα Κοιλάδας.
Στις 24 Οκτωβρίου 2023, υπογράφηκε η Προγραμματική Σύμβαση για την ίδρυση και λειτουργία Υδατοδρομίου στο λιμάνι της Κοιλάδας, μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Περιφέρειας Πελοποννήσου (το οποίο χρηματοδοτεί το έργο) και του Δήμου Ερμιονίδας.
Έπειτα στις 30 Νοεμβρίου 2023, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας με την υπ’ αριθμ. 107/2023 απόφασή του (ΑΔΑ: ΡΜΙΤΟΛΘΛ-Ω1Ω), ενέκρινε ομόφωνα την χωροθέτηση του Υδατοδρομίου στον Λιμένα Κοιλάδας.
Στην συγκεκριμένη συνεδρίαση ήταν παρών ως τακτικό μέλος και εκπρόσωπός της μειοψηφίας, ο τότε δημοτικός σύμβουλος και στην συνέχεια υποψήφιος με παράταξη της σημερινής μείζονος αντιπολίτευσης, κ. Ρούσσης Ιωάννης, με πολύχρονη και συνεχή παρουσία στην Κοιλάδα, ο οποίος υπερψήφισε το θέμα.
Τέλος, στις 20 Φεβρουαρίου 2024, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας με την υπ’ αριθμ. 08/2024 απόφασή του (ΑΔΑ: 9ΞΙΤΟΛΘΛ-Θ4Κ), παραχώρησε με ακριβείς συντεταγμένες την χρήση χώρου εξομοιούμενης ζώνης λιμένα Κοιλάδας για χορήγηση άδειας υδατοδρομίου.
Να σημειωθεί πως σε όλες τις προαναφερθείσες συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας, ήταν παρών ως τακτικό μέλος και εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής, ο κ. Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος Πορτοχελίου, ο οποίος υπερψήφισε όλα τα θέματα που ήταν σχετικά με την ίδρυση του υδατοδρομίου στον λιμένα Κοιλάδας.
Παράλληλα με τις παραπάνω αποφάσεις, υπήρχε για το έργο πλήρης ενημέρωση των κατοίκων και των εμπλεκόμενων φορέων από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τον Δήμο Ερμιονίδας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας, μέσω σχετικών δελτίων τύπου που εξέδωσαν.
Έτσι προεκλογικά, την 1η Οκτωβρίου 2023, εκδίδεται σχετικό Δελτίο Τύπου από τον Πρόεδρο του Δ.Λ.Τ. Ερμιονίδας κ. Μανώλη Φλωρή, με το οποίο ενημερώνει εκτενώς για την μέχρι τότε πορεία του έργου της κατασκευής του Υδατοδρομίου Κοιλάδας.
Ακολουθεί την 25η Οκτωβρίου 2024 Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με το οποίο ανακοινώνεται η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης.
Την 14η Δεκεμβρίου 2024, ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Ερμιονίδας κ. Μανώλης Φλωρής με νέο Δελτίο Τύπου, ενημερώνει για την θέση κατασκευής του Υδατοδρομίου Κοιλάδας, για την ανάθεση στην εταιρεία “Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.” της έκδοσης της άδειας λειτουργίας και δημοσιεύει την Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ταυτόχρονα κατά την προεκλογική περίοδο, ο Δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Γιάννης Γεωργόπουλος στις ομιλίες του ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “δεσμεύεται για την κατασκευή υδατοδρομίου στο λιμάνι της Κοιλάδας και υδάτινων πεδίων στα λιμάνια της Ερμιόνης και του Πορτοχελίου” κάτι το οποίο βέβαια υπάρχει γραμμένο και στο προεκλογικό πρόγραμμα της “Δυνατής Ερμιονίδας”.
Να σημειώσουμε πως η εταιρεία Ερμιονίδα Α.Ε. η οποία διαχειρίζεται το Τουριστικό Καταφύγιο του Πορτοχελίου και την Μαρίνα της Ερμιόνης, έχει ξεκινήσει την διαδικασία αδειοδότησης υδάτινων πεδίων στα λιμάνια του Πορτοχελίου και Ερμιόνης.
Τα υδάτινα πεδία, είναι υδατοδρόμια που εξυπηρετούν μικρό αριθμό πτήσεων και δεν διαθέτουν εξωτερικές εγκαταστάσεις πέραν των υδατοδιαδρόμων.
Όπως διαπιστώνουμε λοιπόν ο Δήμος Ερμιονίδας και το Δ.Λ.Τ. Ερμιονίδας, μέχρι σήμερα δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να εφαρμόζουν πιστά την Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την κατασκευή του Υδατοδρομίου Κοιλάδας.
Εμείς λοιπόν πάντα μιλάμε δημόσια και με πλήρη διαφάνεια για το θέμα, βάζοντας στο τέλος το όνομά μας και την υπογραφή μας.
Και καλό θα είναι σε έναν δημόσιο διάλογο, αυτοί που εκφέρουν την γνώμη τους να το κάνουν επώνυμα.
Πόσο μάλλον όταν υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, θίγουν μεγάλους ευεργέτες της Κοιλάδας και του Δήμου Ερμιονίδας, όπως είναι η οικογένεια του κ. Γεωργίου και της κ. Λίτας Λιβανού, η οποία διαχρονικά έχει προσφέρει πλήθος σημαντικών δωρεών και χορηγιών στον τόπο μας.
Βέβαια, είναι απορίας άξιον γιατί ορισμένοι θυμήθηκαν όψιμα σήμερα να αντιδράσουν στην κατασκευή του Υδατοδρομίου της Κοιλάδας και να το συνδέουν με την οικογένεια Λιβανού, ενώ δύο χρόνια τώρα σιωπούσαν και δεν έφερναν καμία αντίρρηση στο εν λόγω έργο;
Διότι το ζήτημα δεν είναι εάν το έργο αυτό το θέλει ή δεν το θέλει η οικογένεια Λιβανού, αλλά εάν είναι ένα αναπτυξιακό έργο με πολλαπλά οφέλη για την Κοιλάδα και τους κατοίκους της.
Και μέχρι σήμερα δεν έχει διατυπωθεί ένα σοβαρό επιχείρημα κατά της λειτουργίας του Υδατοδρομίου Κοιλάδας.
Υ.Γ. Πατώντας στους αντίστοιχους συνδέσμους, μπορείτε να δείτε τις αναφερόμενες στο παρόν κείμενο αποφάσεις, δελτία τύπου και πληροφορίες για τα υδατοδρόμια.
Δήμαρχος Ερμιονίδας, Πρόεδρος Δ.Λ.Τ Ερμιονίδας,
Γιάννης Γεωργόπουλος Μανώλης Φλωρής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου