Social Icons

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018

Δημήτρης Κάκαρης (Γενικός Διευθυντής AKS Hotels) : Συνεχείς Οι Επενδύσεις Στα AKS Hotels.


Συνέντευξη στο newtimes.gr έδωσε ο Γενικός Διευθυντής των ξενοδοχείων του ομίλου AKS HOTELS Δημήτρης Κάκαρης τα ποία βρίσκονται στην περιοχή της Ερμιονίδας. 




Τα σχέδια των AKS Hotels παρουσιάζει ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης κ. Δημήτρης Κάκαρης ( φωτό).

Οι επενδύσεις αποτελούν μια μόνιμη και σταθερή επιλογή ανάπτυξης για τα ξενοδοχεία ΑKS, σύμφωνα με όσα επισημαίνει μιλώντας στους New Times ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης κ. Δημήτρης Κάκαρης. Έτσι, πέρυσι ανακαινίστηκε το AKS Hinitsa Bay και εφέτος σειρά έχει το AKS Porto Heli. Έμφαση δίνει η διοίκηση των ξενοδοχείων και στο συνεδριακό κέντρο, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Κάκαρη, είναι το σημαντικότερο συνεδριακό κέντρο στην Ανατολική Πελοπόννησο. Όσον αφορά την πορεία του τουρισμού γενικότερα, ο γενικός διευθυντής των AKS Hotels εκτιμά ότι πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το άνοιγμα των τουριστικών αγορών σε γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία και η Τυνησία.
 Νέες προκλήσεις δημιουργεί για τον τουρισμό στη χώρα μας το άνοιγμα γειτονικών αγορών




  •  Κύριε Κάκαρη, ποια ξενοδοχεία βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα τής AKS;
Είναι το AKS Porto Heli και το AKS Hinitsa Bay. To δεύτερο βρίσκεται σε απόσταση περίπου 2,5 χλμ. από τον κόλπο στο Πόρτο Χέλι. Ο όμιλος έχει επίσης ένα ξενοδοχείο στην Κρήτη – το Minoa Palace –, που απέχει πέντε λεπτά από το αεροδρόμιο. Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο ανακαινίστηκε πέρυσι και λειτουργεί κάτω από μια σχέση franchising που έχουμε συνάψει με τον γερμανό tour operator Lti. Είχαμε ένα ακόμη ξενοδοχείο, το Anabelle, το οποίο πουλήσαμε πριν από δύο χρόνια.

 Η συνολική δυναμικότητα των ξενοδοχείων σας ποια είναι;
Τα δύο ξενοδοχεία στο Πόρτο Χέλι, τα οποία είναι family resorts, είναι δυναμικότητας 420 δωματίων και το Minoa στην Κρήτη είναι 145 δωματίων. Υπάρχει βεβαίως και το συνεδριακό κομμάτι της δραστηριότητάς μας, το οποίο είναι σημαντικό για εμάς διότι έχουμε και συνεδριακό κέντρο δίπλα από το Porto Heli.
 Πώς εμφανίζεται η πορεία του συνεδριακού κέντρου;
Κοιτάξτε, στο συνεδριακό κέντρο φιλοξενούμε πολλά συνέδρια – κατά βάση ιατρικά θα έλεγα –έχοντας δημιουργήσει ένα nice market. Σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι το συνεδριακό κέντρο έχει εξαιρετικές υποδομές και αυτό εξυπηρετεί και τους συνέδρους και τους διοργανωτές. Τα συνέδρια που φιλοξενούνται είναι ιατρικά με χορηγούς φαρμακευτικές εταιρείες. Το συνεδριακό κέντρο μας αξιοποιείται επίσης από φαρμακευτικές εταιρείες που πραγματοποιούν, εκτός από συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες. Συνήθως τα συνέδρια διεξάγονται από την Πέμπτη ως την Κυριακή. Στην ουσία όλες οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες έχουν περάσει από το συνεδριακό μας κέντρο. Ο λόγος που αυτό αποτελεί ένα πολύ επιτυχημένο προϊόν είναι το γεγονός ότι σχεδιάστηκε με γνώμονα τις πραγματικές απαιτήσεις της λειτουργίας (operation) των συνεδρίων. Τότε ο κ. Στέφανος Στεφάνου (πρώην γενικός διευθυντής) είχε φέρει πολύ μεγάλα γραφεία PCO’s που μας είχαν δώσει τις προδιαγραφές και τις κατευθύνσεις για το πώς θα μπορούσε να λειτουργεί σωστά το συνεδριακό μας κέντρο και το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικό, με την έννοια ότι εξυπηρετεί άψογα τον σύνεδρο αλλά και πάσης φύσεως εκδήλωση.


  • Ποια είναι η δυναμικότητα του συνεδριακού;
Στη μεγάλη αίθουσα χωράνε μέχρι 800 άτομα σε θεατρική διάταξη και παράλληλα έχει άλλες 11 αίθουσες, όπου γίνονται break outs για workshops. Εγώ θα έλεγα ότι στην Ανατολική Πελοπόννησο είναι το σημαντικότερο συνεδριακό κέντρο.


  • Στα χρόνια της κρίσης ποιες επενδύσεις έγιναν στον όμιλο;
Κοιτάξτε, η βασικότερη επένδυση είναι αυτή που πραγματοποιήσαμε στο Hinitsa το 2016.


  • Τι κεφάλαια απορρόφησε;
Περίπου 2 εκατ. ευρώ.

  • Τι ακριβώς αλλάξατε;
Έγινε εκσυγχρονισμός. Όλη η εξωτερική όψη του ξενοδοχείου αναδιαμορφώθηκε. Έγινε αλλαγή στα παράθυρα, μπήκαν θερμομονωτικά αλουμίνια, έγινε αναδιαμόρφωση στα μπαλκόνια, μπήκαν καινούργια κάγκελα, γυάλινες επιφάνειες παντού. Επίσης ανανεώθηκαν οι διάδρομοι, αντικαταστάθηκαν οι πόρτες των δωματίων και τοποθετήθηκαν καινούργιας τεχνολογίας κλειδαριές. Έγινε ένα σοβαρό lifting μέσα στα δωμάτια και σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, δηλαδή στην ουσία έγινε μια, ας πούμε, ελαφρά ανακατασκευή ολόκληρου του ξενοδοχείου.


  • Και όσον αφορά τις άλλες δύο μονάδες;
Πραγματοποιήσαμε ριζική ανακαίνιση και στο Minoa πέρυσι και έγινε πάρα πολύ ωραίο, με υδάτινες επιφάνειες. Είναι ένα μικρό στολίδι.


  • Σε αυτό το ξενοδοχείο τι κεφάλαια επενδύθηκαν;
Περίπου στα ίδια επίπεδα. Ήταν όμως ο tour operator που επένδυσε τα χρήματα. Έγινε μια σύμπραξη περίπου 50-50. Γενικότερα πάντως κάθε χρόνο κάπου επενδύουμε. Πέρυσι επενδύσαμε στο Hinitsa, όπου φτιάξαμε, εκτός αυτών που προανέφερα, και ένα πάρα πολύ ωραίο beach bar στην παραλία με ένα deck κοντά στα 300-400 τ.μ., όπου μπορεί να διοργανωθεί και εκδήλωση. Έγινε, ας πούμε, ένα hotspot. Το Porto Heli έχει μείνει λίγο πίσω και εκεί εφέτος σκεφτόμαστε να επενδύσουμε. Πάμε σιγά σιγά διότι και οι εποχές δεν βοηθούν.

  • Πάντως αυτή η περιοχή έχει μια προστιθέμενη αξία. Εννοώ και λόγω της τοποθεσίας, αλλά και λόγω γνωστών ονομάτων που έχουν σπίτια στην περιοχή.
Ακριβώς. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει και συζητείται και ακούγεται πολύ η περιοχή και βέβαια γίνονται και επενδύσεις και αυτό είναι θετικό για την ευρύτερη περιοχή. Για παράδειγμα, το Nikki Beach, που είναι κοντά σε εμάς, έχει προσδώσει μια επιπλέον αξία, όπως και το Spetses. Τώρα δημιουργείται και η μαρίνα στο Πόρτο Χέλι, η οποία ελπίζουμε ότι θα τελειώσει εφέτος και η οποία αποτελεί μια πολύ σοβαρή επένδυση.


  • Αυτό το έργο θα προσθέσει και επισκέπτες που μπορεί να έρχονται από τη θάλασσα και να μένουν κάποιες μέρες. Έτσι δεν είναι;
Ναι. Ήδη ο κόλπος είναι ένα φυσικό καταφύγιο. Απλά, επειδή το λιμάνι ήταν πάρα πολύ μικρό, δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει όλα αυτά τα σκάφη που έρχονται το καλοκαίρι και φθάνουν μέχρι και τα 300, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια «αναρχία» στον κόλπο. Τώρα με τη δημιουργία της μαρίνας θα μπει μια τάξη και τα σκάφη θα λαμβάνουν τις υπηρεσίες που πρέπει.

  • Αυτό το έργο πότε υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί;
Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει, θα πρέπει εφέτος να τελειώσει. Ήδη έχει κατασκευαστεί ο βασικός πυλώνας, οι προβλήτες δηλαδή έχουν τοποθετηθεί. Τώρα φτιάχνονται οι περιμετρικοί χώροι, που θα είναι βοηθητικοί, και το βασικό είναι να προχωρήσει το αποχετευτικό κομμάτι που απαιτείται για τη μαρίνα. Ας ελπίσουμε ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, αν και θα έπρεπε από πέρυσι να είναι έτοιμο.

  • Πρόκειται για έργο της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Πρόκειται για έργο που το έχει αναλάβει ιδιώτης.

  • Έχει κερδίσει δηλαδή τον διαγωνισμό και το τρέχει.
Ακριβώς. Προφανώς χρηματοδοτείται μέχρι κάποιο ποσό, γιατί το έργο αυτό ελήφθη μαζί με τη μαρίνα της Ερμιόνης. Η ίδια εταιρεία δηλαδή έχει αναλάβει να κατασκευάσει και τη μαρίνα της Ερμιόνης. Νομίζω ότι είναι συμφερόντων Βαρδινογιάννη. Έτσι έχει ακουστεί. Είναι μια αγγλική εταιρεία.


  • Πάντως τα δικά σας ξενοδοχεία δεν απευθύνονται τόσο σε μαζικό τουρισμό όσο σε πιο μόνιμους πελάτες. Έτσι δεν είναι;
Ακριβώς. Θα έλεγα ότι όσοι διαμένουν στα ξενοδοχεία μας είναι περισσότερο παραθεριστές και λιγότερο τουρίστες. Ειδικά στο Hinitsa η πελατεία είναι κατά 70%-80% Έλληνες που έρχονται να περάσουν τις διακοπές τους στην εξοχή. Παρ’ όλα αυτά είμαστε τουριστική μονάδα.

  • Γενικότερα πώς εκτιμάτε ότι κύλησε αυτή η χρονιά για τον τουρισμό και τι προβλέπετε για το μέλλον;
Πιστεύω ότι συνολικά πήγε καλά. Δεν πήγε ωστόσο όπως αναμενόταν, αλλά θεωρώ ότι το πρόσημο είναι θετικό. Παρ’ ότι υπήρξε μια μικρή πτώση, ειδικά στα πεντάστερα ξενοδοχεία και στην Κρήτη και στη Ρόδο, θεωρώ ότι το γενικό αποτέλεσμα είναι θετικό. Πάντως τα πράγματα δεν ήταν τόσο ανθηρά και θετικά ίσως και λόγω του ανοίγματος της Τουρκίας και των γειτονικών αγορών. Τώρα όσον αφορά το 2019, εκτιμώ ότι θα κυλήσουν τα πράγματα όπως και φέτος αλλά πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να συνυπολογίσουμε και τις γειτονικές αγορές.

  • Να υποθέσουμε ότι εννοείτε περισσότερο την Τουρκία;
Η τουριστική αγορά της Τουρκίας ανοίγει για τα καλά. Όταν λέω όμως γειτονικές αγορές αναφέρομαι επίσης στην Αίγυπτο, στην Τυνησία και γενικά στη Βόρεια Αφρική, δηλαδή αγορές που είχαν λίγο βγει από τον τουριστικό χάρτη και τώρα ξαναμπαίνουν. Και νομίζω ότι και για εμάς είναι μια πρόκληση η επαναδραστηριοποίησή τους, με την έννοια να ανασυγκροτηθούμε και να σκεφθούμε πώς θα ανταγωνιστούμε καλύτερα ώστε να αποκομίσουμε, ει δυνατόν, μεγαλύτερο όφελος.

ΠΗΓΗ : newtimes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελευταία νέα
 
Blogger Templates