Social Icons

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Μιχάλης Πελεκάνος : "Δεν έχω κανένα παράπονο, σέβομαι και εκτιμώ τους ανθρώπους της Ερμιονίδας."

Συνέντευξη στο μηνιαίο ηλεκτρονικό περιοδικό της Ερμιονίδας  ERmionida MAGazine έδωσε ο Μιχάλης  Πελεκάνος ο οποίος μίλησε για την καριέρα του στο μπάσκετ, την απόφασή του να φορέσει τα χρώματα του Α.Ο.Ερμιονίδας αλλά και για την συμμετοχή του στην "Φάρμα".

Η Συνέντευξη : 

Ο Μιχάλης Πελεκάνος είναι Έλληνας διεθνής καλαθοσφαιριστής ο οποίος με ύψος 1.98 μέτρα αγωνίζεται ως σμολ φόργουορντ.

Στην πλούσια καριέρα του έχει αγωνιστεί σε υψηλό επίπεδο σε μεγάλες ομάδες όπως η Ρεάλ Μαδρίτης, ο Ολυμπιακός Πειραιώς, η Αεκ, ο Άρης Θεσσαλονίκης κ.α.

Κορυφαία στιγμή της καριέρας του είναι η κατάκτηση της Ευρωλίγκας με τον Ολυμπιακό το 2012 στην Κωνσταντινούπολη. Εκτός όμως από αυτό έχει κατακτήσει και το πρωτάθλημα Ελλάδας με τον Ολυμπιακό το 2012, το πρωτάθλημα Ρουμανίας το 2015 με την Πλοϊεστι και το κύπελλο Ελλάδας το 2011.

Αυτή τη στιγμή αγωνίζεται στην ομάδα της περιοχής μας, ΑΟ Ερμιονίδας.

ΛΠ: Τι θα έκανες αν δεν ήσουν μπασκετμπολίστας;

ΜΠ: Η αλήθεια είναι πώς δεν μπορώ να με φανταστώ να κάνω κάτι διαφορετικό. Αλλά αν δεν ήμουν μπασκετμπολίστας σίγουρα θα ασχολούμουν και πάλι με τον αθλητισμό ή θα μου άρεσε να κάνω κάποιο επάγγελμα που να είμαι κοντά με παιδιά.

ΛΠ: Υπάρχουν υποδομές και μέλλον για τις ομάδες της επαρχίας; Μπορούν να ανταγωνιστούν τις αθηναϊκές;

ΜΠ: Σίγουρα είναι πιο δύσκολα τα πράγματα στην επαρχία. Τα παιδιά θέλουν να είναι κοντά στον αθλητισμό, τους αρέσει αλλά δυστυχώς δεν βρίσκεις εύκολα θέληση από άλλους παράγοντες ή συναντάται πολύ συχνά κάποιοι να εκμεταλλεύονται την θέληση των παιδιών και τον γονέων για δικό τους συμφέρον. Υπάρχουν περιοχές στην επαρχία που ασχολούνται με μεγάλο ζήλο στα τμήματα υποδομών τους και μπορώ να πω πως κάποιες συναγωνίζονται τις Αθηναϊκές. Σίγουρα πρέπει να βοηθήσει περισσότερο η πολιτεία, να χτιστούν γήπεδα να δωθούν στις μικρές ομάδες επιδοτήσεις. Γιατί μη γελιόμαστε στη περίοδο μιας πανδημίας δύσκολα θα βρεις χορηγούς που θα σε βοηθήσουν στο έργο σου.

ΛΠ: Πως βρέθηκες να αγωνίζεσαι στην Ερμιόνη; Σου αρέσει η ζωή εδώ;

ΜΠ: Τα τελευταία χρόνια ζω μόνιμα στη Νέα Κίο με τη σύζυγο μου Ευαγγελία καθώς είναι και η καταγωγή της από εκεί. Όταν με πλησίασε ο coach Καλαϊτζάκης και συζητήσαμε την προοπτική της συνεργασίας μας με την ομάδα της Ερμιόνης υπήρχε ένας παραπάνω λόγος να το σκεφτώ καθώς ήθελα να μπορώ να μοιράζω όσο πιο δίκαια μπορώ το χρόνο μου ανάμεσα στην οικογένειά μου και το μπάσκετ. Όμως ο πραγματικός λόγος που με έκανε να πάρω την απόφαση αυτή είναι ο τρόπος που με προσέγγισαν οι άνθρωποι της ομάδας. Υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση που είναι το κυριότερο για εμένα. Είμαι ευγνώμων γι αυτή μας την συνεργασία. Η ζωή στη Νέα Κίο έχει όλα όσα έχω στερηθεί λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων τα προηγούμενα χρόνια, ηρεμία. Μπορείς να βγεις να περπατήσεις και να απολαύσεις τη θάλασσα. Είναι σα να ζεις σε ένα μεγάλο χωριό. Η Ερμιόνη είναι εξίσου όμορφη. Όμορφο τοπίο, όμορφοι άνθρωποι… Απολαμβάνω πριν από τους αγώνες μας να περπατώ στο λιμάνι.

ΛΠ: Ποιος ήταν ο πιο δύσκολος αντίπαλος που αντιμετώπισες στα παρκέ; Και ποιος ήταν ο κορυφαίος για σένα με τον οποίο υπήρξατε συμπαίκτες;

ΜΠ: Υπάρχουν πολλοί αντίπαλοι που με έχουν δυσκολέψει όπου με κάποιους από αυτούς αργότερα ήμασταν και συμπαίκτες και συνέχισαν να με δυσκολεύουν και να με κάνουν καλύτερο. Μερικοί από αυτούς είναι ο Βασίλης Σπανούλης, ο Θοδωρής Παπαλουκάς και ο Δημήτρης Διαμαντίδης.

ΛΠ: Η κορυφαία στιγμή για έναν μπασκετμπολίστα που αγωνίζεται στην Ευρώπη είναι η κατάκτηση της Ευρωλίγκας, εσύ είχες την τύχη να ζήσεις μια τέτοια στιγμή με τον Ολυμπιακό και τον κορυφαίο Ευρωπαίο προπονητή Ντούσαν Ίβκοβιτς θέλουμε να μας πεις πως ήταν ο Ντούσαν Ίβκοβιτς σαν προπονητής και σαν άνθρωπος;

ΜΠ: Όντως η κορυφαία στιγμή για έναν μπασκετμπολίστα είναι η κατάκτηση της Ευρωλίγκας. Εμένα το όνειρο μου πραγματοποιήθηκε. Προσωπικά νιώθω μόνο ευγνωμοσύνη που άνηκα στην ομάδα του Ολυμπιακού και καταφέραμε με αυτόν τον υπέροχο και ανατρεπτικό τρόπο να κατακτήσουμε το τρόπαιο. Η λέξη που ταίριαζε στον coach κ. Ιβκοβιτς είναι σοφός. Πραγματικά ήταν ένας σοφός του Ευρωπαϊκου μπάσκετ και γιατί όχι του παγκόσμιου μπάσκετ. Λακωνικός και κάθε του οδηγία και συμβουλή την άκουγες με μεγάλη προσήλωση. Είμαι πολύ τυχερός που συνεργάστηκα μαζί του.

ΛΠ: Ποια ήταν τα λόγια, οι συμβουλές του προπονητή σας Ντούσαν Ίβκοβιτς στον πάγκο της ομάδας για να καταφέρετε να κάνετε την ολική ανατροπή και να κερδίσετε το φαβορί της διοργάνωσης;

ΜΠ: Δεν έχασε ποτέ την πίστη του σε εμάς. Δεν πτοήθηκε από τη διαφορά και μέσα του ήξερε πως ο Ολυμπιακός θα τα καταφέρει. Σε κάθε διακοπή του αγώνα μας εμψύχωνε και μας έλεγε πως ένα βήμα τη φορά. Μία επίθεση μία άμυνα… Μας υπενθύμιζε να παίζουμε δυνατά και με όλες μας τις δυνάμεις.

ΛΠ: Θεωρείς πως το μπάσκετ στην Ελλάδα είναι στο ίδιο υψηλό επίπεδο όπως παλιά; Αν όχι τι πιστεύεις πως φταίει και έπεσε;

ΜΠ: Δυστυχώς το μπάσκετ δεν είναι το ίδιο όπως παλιά. Παλιά όλες οι ομάδες άξιζαν τη νίκη. Νεοφώτιστες ομάδες κέρδιζαν τους πρωτοπόρους. Το πρωτάθλημα ήταν όλο ανατροπές. Ενώ τώρα βλέπουμε ένα πρωτάθλημα θα έλεγα τριών ταχυτήτων. τα οικονομικά προβλήματα των ομάδων και η έλλειψη Ελλήνων παικτών πιστεύω είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα του ελληνικού μπάσκετ. Βλέπουμε όλο και περισσότερο οι ξένοι παίκτες να έχουν τον περισσότερο χρόνο συμμετοχής. Οι προπονητές των ελληνικών ομάδων πρέπει να δείξουν εμπιστοσύνη στους Έλληνες. Οι Έλληνες βάζουμε ψυχή στο παιχνίδι μας.

ΛΠ: Χαρακτήρισε μου με μια λέξη τους: Γιάννη Αντετοκούμπο, Βασίλη Σπανούλη, Δημήτρη Διαμαντίδη, Νίκο Γκάλη και Παναγιώτη Γιαννάκη.

ΜΠ: Όλα τα ονόματα που ανέφερες έχουν κάτι ξεχωριστό και κάτι μοναδικό που θα έλεγα πως θα ήθελαν και οι άλλοι παίκτες. Για εμένα είναι οι πυλώνες του μπάσκετ στην Ελλάδα. Έχουν ωθήσει γενιές και γενιές να ασχοληθούν με το μπάσκετ και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Μας έχουν προσφέρει αμέτρητες στιγμές χαράς με τα καλάθια του και τα τρόπαιά τους. Όλοι αγαπήσαμε το μπάσκετ με τους σπουδαίους Νίκο Γκάλη και Παναγιώτη Γιαννάκη, στη συνέχεια πήραν τη σκυτάλη ο Βασίλης Σπανούλης και ο Δημήτρης Διαμαντίδης και τώρα ο νεότερος όλων αυτών ο Γιάννης Αντετοκούνμπο που κάνει λαμπρή καριέρα στο NBA. Τους θαυμάζουμε και τους ευχαριστούμε.

ΛΠ: Αθλητισμός και οικογένεια. Για το πρώτο μας μίλησες, πες μας δυο λόγια και για την προσωπική σου ζωή

ΜΠ: Η ζωή στην Κίο είναι όμορφη, ήρεμη, είναι μια ωραία πόλη ..εκεί έχουμε δημιουργήσει με την σύζυγο μου την βάση μας, έχουμε φτιάξει ένα χουχουλιάρικο σπίτι στο οποίο έχουμε βάλει κ οι δυο τις πινελιές μας. Η Ευαγγελία είναι ένας υπέροχος άνθρωπος γεμάτος ενέργεια ,χαμογελαστή, ευγενική, καλοσυνάτη κ πάντα με θετική αύρα. Είμαι τυχερός που την έχω δίπλα μου, καθημερινά με γεμίζει με αγάπη, ευτυχία κ θετική ενέργεια, είναι ο έρωτας μου την αγαπάω πολύ και σίγουρα θα μου λείψει παρά πολύ που θα μπω στο παιχνίδι. Ήταν η πρώτη που με στήριξε και με ενθάρρυνε να μπω στην Φάρμα!!!

ΛΠ: Πως πήρες την απόφαση να συμμετάσχεις στο τηλεοπτικό ριάλιτυ η «Φάρμα» του ΑΝΤ1;

ΜΠ: Η απόφαση δεν ήταν και εύκολη. Είναι κάτι έξω από τα «νερά» μου. Όμως θέλησα να δοκιμάσω τα όρια και τις αντοχές μου ενάντια στη φύση. Σε κάτι διαφορετικό από το μπάσκετ. Άλλωστε όλα μου τα καλοκαίρια από μικρό παιδί τα περνούσα στο χωριό, στη γιαγιά μου και πάντα ήμουν δίπλα στα ζώα και τη φύση. Βέβαια για να κάνω αυτό το βήμα έπρεπε να είμαι σίγουρος πως έχω στη στήριξη της μπασκετικής μου οικογένειας. Για εμένα η ομάδα είναι μία οικογένεια. Με στήριξε η ομάδα μου και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Τους ευχαριστώ. Σίγουρα μόλις τελειώσει το παιχνίδι θα επιστρέψω στην ομάδα ώστε να συνεχίσουμε αυτή την όμορφη προσπάθεια. Αν και όσο θα λείπω δεν τους φοβάμαι, τους εμπιστεύομαι και πιστεύω πολύ σε αυτούς.

ΛΠ: Μετά τη στήριξη της ομάδας σε αυτή σου την απόφαση θα σκεφτόσουν να συνεχίσεις στην Ερμιονίδα την επόμενη σεζόν;

ΜΠ: Δε χρειαζόταν η στήριξη της ομάδας για τη «Φάρμα» ώστε να με κάνουν να σκέφτομαι τη συνεργασία μας και για την επόμενη χρονιά. Δεν έχω κανένα παράπονο, σέβομαι και εκτιμώ τους ανθρώπους της Ερμιονίδας.

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ERmionida MAGazine Τεύχος 15 Δεκέμβριος 2021 ΕΔΩ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελευταία νέα
 
Blogger Templates